چه کسانی در ازدواج بازنده اند؟

چه کسانی در ازدواج بازنده اند؟ازدواج نوعی رقابت است. رقابت شما با زندگی خودتان. اگر برنده این رقابت باشید یک عمر از زندگی تان رضایت خواهید داشت و در غیر این صورت، بازنده زندگی خواهید بود. اما فکر می کنید در این رقابت، چه کسی برنده می شود؟بگذارید اول سراغ بازنده ها برویم. این طور شاید راه های بیشتری برای برنده شدن در رقابت ازدواج باقی بماند.
دو گروه در امر ازدواج دچار خطا می‌شوند و احتمال باخت شان نزدیک به صد در صد است :1 – افراط‌ گرها :
این گروه از افراد دنبال فرشته‌ها می‌گردند و می‌خواهند با کسی ازدواج کنند که همه معیارها را داشته باشد.

2 – تفریط ‌گرها :
این گروه از افراد بدون توجه به مسائل و معیارهای مهم، ازدواج می‌کنند و گمانشان این است که می‌توانند طرف مقابل را آن‌چنان که می‌خواهند تغییر دهند.

رمزهای موفقیت در ازدواج
معیارهای ازدواج، همان مولفه های موفقیت و شکست در ازدواج هستند که اگر درست انتخاب شوند و پایبند به آنها باشید، نتیجه آن خوشبختی خواهد بود و اگر سطحی و گذرا انتخاب شوند، ازدواج شما را به شکست و ناکامی می کشانند. در جمع‌بندی معیارها یک‌ سری خطوط زرد و قرمز وجود دارد:

_ خطوط قرمز:
خطوطی هستند که اگر کسی یکی از آنها را داشته باشد شما با او ازدواج نمی‌کنید، مثل رابطه غیرمشروع جنسی قبل از ازدواج، اعتیاد و…؛

_ خطوط زرد :
خطوطی هستند که اگر در کسی مشاهده کنید حساسیت شما را برمی‌انگیزد و دقتتان را برای ازدواج زیاد می‌کند که آیا می‌توانید با این شرایط با او زندگی کنید یا نه؟ خط زرد چیزی نیست که نتوانید با آن کنار بیایید.

هر سه خط زرد؛ با یک خط قرمز برابری می‌کند. خطوط زرد و قرمز استانداردی ندارد و برای هر فرد نسبی و منحصر به خود اوست. مثلاً کسی که خیلی مذهبی است نماز برایش یک خط قرمز است. پس هر کس خودش خطوط زرد و قرمزش را مشخص می‌کند.

روانشناسان معیار خطوط زرد و قرمز را خود افراد می‌دانند ولی در رابطه با تعداد مجاز این خطوط در افراد معتقدند که تعداد خطوط قرمز در فرد انتخاب‌شده برای ازدواج باید حداکثر پنج و خطوط زرد باید حداکثر ده مورد باشد، بیشتر از اینها جایز نیست.

ازدواج‌های ممنوع
* با افرادی که سوءظن ( بدبینی بیمارگونه ) دارند ازدواج نکنید.
* با افرادی که وسواس در فکر، عمل ( پاکی و نجاست ) و.. دارند ازدواج نکنید.
* با افرادی که افسردگی حاد ( ماژور ) دارند ازدواج نکنید.

* ازدواج‌های احساسی ممنوع است، یعنی زمانی که شما آن‌قدر احساسی شده‌اید که حاضر به تحقیق نیستید.
* ازدواج با معتادان، الکلی‌ها، رباخواران و کلاً افرادی که به‌سمت خطا می‌روند ممنوع است.

* ازدواج با افرادی که در گذشته یک‌بار ازدواج کرده‌اند و طلاق گرفته‌اند یا رابطه دوستی با جنس مخالف داشته‌اند و حالا که سراغ شما آمده اند هنوز ذهن و دلشان دچار درگیری مثبت ( عاطفی ) و منفی ( تنفر و کینه ) با رابطه قبلی است ممنوع است.

* ازدواج با محارم ( نسبی، سببی و رضاعی ) و کفار از دید اسلام ممنوع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *